سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سردخانه ای به ظرفیت ده هزار تن در میدان هوایی کابل ساخته می شود

شورای عالی اقتصاد کشور اعلام کرده که قرار است به زودی سردخانه ای با ظرفیت ده هزار تن به هزینه ی سه میلیون دالر در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی در کابل ساخته شود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که شورای عالی اقتصاد تصمیم گرفته شده تا این سردخانه توسط دو شرکت خصوصی ساخته شود.
نشست شورای عالی اقتصاد که به ریاست محمد اشرف غنی برگزار شده بود فیصله نموده تا برای این دو شرکت در بخش دادن زمین همکاری صورت گیرد.
در این نشست همچنین طرح تولید انرژی از زباله ها توسط یک عضو سوییس گروپ به جلسه ارایه شد.
این عضو سوییس گروپ گفته است که از اینکه سوزانیدن زباله زیان های مخرب روی محیط زیست دارد، با تکنالوژی جدید که وارد شده، تولید انرژی از زباله ها صورت می گیرد.
این عضو سوییس گروپ افزوده که تکنالوژی جدید ظرفیت تبدیل هر نوع زباله را به انرژی برق دارا می باشد، و این تکنالوژی بهترین وسیله بوده و قابل استفاده در هر نقطه افغانستان می باشد.
شورای عالی اقتصاد از سویس گروپ خواست که طرح شان را آماده کرده تا حکومت منابع مالی آنرا از سوی نهاد های فعال در بخش محیط زیست بدست آورد.
در ادامه جلسه، وزیر زراعت و مالداری برنامه ملی احیای جنگلات طبیعی و تقویت سرسبزی شهرها را به جلسه ارایه نموده است.
وی گفته است که این برنامه با هدف ایجاد گزینه های خوب معیشت پایدار، کاهش تخریبات، قطع و استفاده بی رویه جنگلات، تقویت پوشش نباتی و تنوع حیات و جلوگیری از فرسایش و حوادث طبیعی مطرح شده است.
بر اساس این برنامه؛ هشتاد هزار هکتار جنگلات احیا و حفاظت می شود و ۳۰۰ پروژه را برای خانم ها در بخش پرورش نهال فراهم می کند و همچنین این پروژه فرصت کار برای ۴۰۰ کارمند تخنیکی و ایجاد ۱۴.۴ میلیون روز کاری را به همراه دارد. این پروژه زمینه اشتغال بلند مدت برای سی هزار خانواده و در آمد برای حد اوسط ۱,۳ میلیون خانواده را فراهم می کند.
این طرح در اصول تایید شده و فیصله گردیده تا وزارت مالیه سرمایه گذاری اول را فراهم کند؛ اما در جلب کمک ها نیز تلاش شود.
در ادامه پروپوزل سرمایه گذاری برای خودکفایی در سکتور مرغ داری به جلسه ارایه شد و شورای عالی اقتصاد خواستار طرح عملی در این مورد گردید و به وزارت زراعت دستور داد که در بخش فارم های مرغداری در گام نخست با سکتور خصوصی کار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.