سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

لاوروف: آمریکا تلاش می‌کند خود را جایگزین نهادهای بین‌المللی کند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می‌کند خود را جایگزین سازمان ملل، اینترپل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کند.

 به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، جمعه اعلام کرد روسیه از شرکت در چهارمین اجلاس امنیت هسته‌ای در واشینگتن به این علت که هیچ تضمینی در مورد برخورداری شرکت کنندگان از حقوق برابر وجود نداشت، خودداری کرد.


لاوروف گفت: «ما بارها چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی توضیح دادیم که آماده‌ایم صرفا در رویدادهایی شرکت کنیم که کار جمعی و برابر، در آنها صورت بگیرد از جمله گفتگوهای جمعی و هماهنگی برای اسناد نهایی.»

لاوروف که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ایویکا داسیچ همتای صرب خود در مسکو سخن می گفت، افزود: «ثانیا آمریکا تلاش می‌کند خود را جایگزین سازمان ملل، اینترپل و آژانس بین المللی انرژی اتمی کند.»

لاوروف گفت آمریکا با وانمود کردن به اینکه از خودداری روسیه از شرکت در نشست سران امنیت هسته‌ای متعجب شده است، تلاش کرد افکار عمومی جهان را به اشتباه بیندازد.

وی افزود روسیه از یک سال و نیم پیش که پیشنهاد برگزاری این اجلاس مطرح شد، بارها موضع خود را به شرکای آمریکایی توضیح داد.

لاوروف در عین حال گفت به تصمیم دیگر کشورها برای پذیرش دعوت و شرکت در این اجلاس احترام می گذارد.

مسکو پیش‌تر خاطر نشان کرده بود چنین همایش‌هایی باید در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شود.

سران و نمایندگان بیش از 50 کشور و چهار سازمان بین المللی با تأکید بر تقویت امنیت هسته‌ای جهان در اجلاس امنیت هسته‌ای واشینگتن شرکت کردند.

چهارشنبه، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه( کرملین) گفته بود روسیه به علت همکاری نکردن دیگر شرکت‌کنندگان، از شرکت در این اجلاس خودداری می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.