سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

لاوروف: استانداردهای دوگانه در مقابله با تروریسم کنار گذاشته شود

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، نباید هیچ پناهگاه امنی برای تروریسم باشد و باید از طریق یک تلاش گروهی با تهدید ترور جهانی مقابله کرد و استانداردهای دوگانه، جاه‌طلبی خودخواهانه و مناقشات را کنار گذاشت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه الجزایری «لکسپرسیون» گفت، پیشرفت در مبارزه با تروریسم تنها می‌تواند از طریق تلاش‌های مشترک جامعه بین‌المللی از طریق سازمان ملل متحد محقق شود.

وی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم تنها در صورتی می‌تواند اثرگذار باشد که همکاری صورت بگیرد. این همکاری باید طبق قوانین بین‌الملل باشد و سازمان ملل هم باید نقش هماهنگ‌کننده اصلی را داشته باشد و از همه مهمتر اینکه استانداردهای دوگانه باید کنار گذاشته شود. امروز کنار گذاشتن اختلافات، جاه‌طلبی‌ها و پیش‌شرط‌ها برای شکست داعش و سایر گروه‌های تندرو مهم است. آنها تمدن بشریت را به چالش کشیده‌اند.

لاوروف در خصوص روابط روسیه و الجزایر گفت که دو کشور برای هدف‌های مشترک بسیاری همکاری دارند. به گفته وی، سرویس‌های خارجی مسکو و الجزایر یک کمیته موقت تشکیل داده‌اند تا نشست‌های منظم را درباره چگونگی مبارزه با این تهدید برنامه‌ریزی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تاکید کرد: یک سری حملات تروریستی مرگبار نه تنها ماهیت وحشی‌گر ایدئولوژی داعش را نشان داد، بلکه نشان داد که در جهان مستقل معاصر، اینکه آرزو داشته باشید که پناهگاه‌های امنی برای ایزوله کردن خود مقابل همسایگانتان ایجاد کنید، غیر ممکن است.

لاوروف همچنین رابطه نظامی و رابطه در بخش انرژی الجزایر و روسیه را ستود و گفت: به صورت سنتی الجزایر در میان شرکای ارشد تجاری روسیه قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.