سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

اوباما امروز در کاخ سفید میزبان نخست‌وزیر استرالیا است

رئیس‌جمهور آمریکا در راستای تلاش برای افزایش فشار به استرالیا برای مشارکت بیشتر در ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش، روز سه‌شنبه میزبان نخست‌وزیر این کشور در کاخ سفید خواهد بود.

در راستای تلاش آمریکا برای ترغیب استرالیا به ایفای نقش بیشتر در ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه «داعش»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (امروز) در کاخ سفید، میزبان «مالکو ترنبال» نخست‌وزیر استرالیا می‌شود.

روزنامه دیلی‌استار گزارش کرد، محور اصلی مذاکرات نخست‌وزیر استرالیا و رئیس‌جمهور آمریکا، داعش و توافق 12 کشوری تجارت آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس آرام می‌شود.

طبق این گزارش، دیگر موضوعات جهانی، منطقه‌ای و دو جانبه نیز در دستور کار نشست امروز کاخ سفید نیز قرار دارد و مقامات آمریکایی می گویند که این نشست «پهنای خارق‌العاده‌‌ای» از ائتلاف آمریکا و استرالیا را پوشش می‌دهد.

این اولین سفر ترنبال به آمریکا از زمانی است که در سپتامبر سال گذشته به عنوان نخست‌وزیر استرالیا برگزیده شد. هفته گذشته، در حالیکه ترنبال برای این سفر آماده می‌شد، استرالیا اعلام کرد که بین 40 کشوری قرار داد که آمریکا آنها را تحت فشار گذاشته تا مشارکت نظامی در عراق و سوریه علیه داعش را تقویت کنند اما استرالیا به آمریکا اعلام کرده که تعهد این کشور همچنان بدون تغییر باقی می‌ماند.

استرالیا 6 جنگنده در مأموریت‌های پروازی دبی علیه اهداف داعش در عراق و سوریه مستقر کرده است. این کشور همچنین نظامیانی با نقش‌های غیررزمی در «بغداد» دارد.

اوباما و ترنبال اولین نشست رسمی خود از زمان انتخاب ترنبال بعنوان نخست‌وزیر استرالیا را در حاشیه یک نشست اقتصادی در «مانیل» در ماه نوامبر انجام دادند. اوباما بعد از آن نشست اعلام کرد که با نخست‌وزیر استرالیا درباره مبارزه علیه افراط‌گرایی و لزوم افزایش فشارهای بین‌المللی علیه داعش بحث و گفت‌وگو کردند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا و ترنبال روز دوشنبه در پنتاگون دیدار کردند و تحولات اخیر عراق و سوریه و موضوعات امنیتی در منطقه آسیا اقیانوسیه را مورد بررسی قرار دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.