سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

تنها طی سال ۲۰۱۴، ۶۰ میلیون انسان مهاجر شدند

کمیساریای عالی سازمان ملل می گوید: طی منازعات اخیری که در جهان رخ داده است؛ نزدیک به ۶۰ میلیون انسان در سراسر جهان آواره شده اند.

این سازمان با اشاره به جنگ در عراق، افغانستان، سوریه، یمن، اوکراین و سایر نقاط جهان، تاکید می کند که این یک بحران جهانی است و نه تنها به کشتار بی شمار غیرنظامیان، شیوع بیماری های خطرناک، افت اقتصاد منطقه ای و دامن زدن به نفاق های قبیله ای گردیده؛ بل که منجر به کوچ اجباری نزدیک به ۶۰ میلیون انسان شده است.
انتونیو گوترز کمیسر ویژه سازمان ملل در امور پناهندگان در یک نشست خبری در ترکیه گفت: " تا پایان ۲۰۱۴ ، تعداد مجموعی کسانی که بر اثر جنگ بی خانمان شدند؛ به ۵۹.۵ میلیون تن می رسد که افزایشی ۱۶ درصدی را نشان می داد".
به گفته وی؛ کوچ اجباری، تنها بر اثر جنگ، نسبت به سال ۲۰۰۴، ۶۰ درصد افزایش یافته و بحرانی که طی این چند سال دامنگیر جهان شده؛ به طور قطع این آمار را افزایش خواهد داد.
او گفت که تنها طی یک سال گذشته، نزدیک به چهار میلیون سوری به صد کشور جهان مهاجرت کرده اند که با توجه به مقایسه این آمار با افغانستان که سه دهه جنگ را تحمل کرده؛ تنها ۲.۵ میلیون افغان در تاریخ اوج جنگ مهاجر شده اند.
کمیسر ویژه سازمان ملل طی یک دسته بندی، کشورهای کنگو، مالی و افغانستان را از کشورهایی خواند که بیشتر عودت کنندگان را به کشورشان داشته اند.
طبق آمارهایی نه چندان دقیق، پاکستان با پذیرش ۳ میلیون، ایران ۲.۳ میلیون و در مجموع کشورهای اروپایی و امریکایی با مهمان داری از نزدیک به ۲.۵ جمعیت افغانستان، بخش عظیمی از جمعیت نزدیک به ۳۰ میلیونی کشورمان را در خود جای داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.