سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

لاوروف: روسیه مخالف تحریم های یکجانبه ایران است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر موضع کشورش در مورد تحریم های غرب علیه ایران اعلام کرد: روسیه مخالف تحریم های یکجانبه غرب و آمریکا در مورد ایران است.

لاوروف در گفت وگو با هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاکتی که روز چهارشنبه منتشر شد، در مورد تحریم های غرب در مورد ایران گفت: روسیه بطور کامل با به کارگیری شیوه هایی همچون تحریم و فشار و نقض حقوق قانونی کشورها برای اهداف سودجویانه مخالف است.

وی افزود: این گونه سیاست ها کوته بینانه است که به زیان کشورهای به کارگیرنده آن هم تمام می شود.

لاوروف در ادامه مصاحبه در مورد تاثیر امکان لغو تحریم های ایران بر بازار نفت گفت: هیچ گونه تحریمی در مورد فروش نفت ایران توسط سازمان ملل اعمال نشده است.

وی افزود: ایران اکنون به کشورهایی که از تحریم های غیر قانونی نمی ترسند یا با آمریکا به توافق می رسند، منابع انرژی صادر می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه بر ضرورت همکاری کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت برای جلوگیری از نوسانات شدید بهای نفت در بازارهای جهانی تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای برقراری موازنه منافع در سطح جهانی گفت: در پیش گرفتن چنین رویکردی را در عرصه انرژی هم لازم و ضروری می دانیم.

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که تشدید تنش ها در منطقه خاور میانه و کشورهای شمال آفریقا به منافع روسیه ضربه می زند.

وی افزود: مناقشه و زد و خوردهای خونین کشورهای سوریه، یمن، عراق و لیبی را فرا گرفته و بسیاری از کشورهای منطقه خاور میانه نیز ناآرام است. تشدید بیشتر تنش ها در منطقه بر ثبات بین المللی تاثیر می گذارد و با توجه به نزدیکی این مناطق به مرزهای جنوبی روسیه برای این کشور هم خطرناک است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو در حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات در خاور میانه مشارکت و برای موفقیت اقدامات چندجانبه در حل مسایل این منطقه تلاش می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخشی دیگری از این مصاحبه گفت که کشورش از لغو تمام تحریم های اقتصادی در مورد ایران حمایت می کند.

لاوروف خاطرنشان کرد: لغو تحریم ها درمورد ایران در راستای منافع ملی روسیه است ومسکو از آن منفعت اقتصادی خواهد برد.

وی افزود: دیپلماسی روسیه در دستیابی به تفاهم سوییس در مورد حل و فصل مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران سهم عمده داشت.

تفاهم لوزان در مورد برنامه هسته ای ایران روز سیزدهم فروردین ماه به دست آمد و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان سرانجام بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات فشرده و سخت با شش قدرت جهانی، توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، در باره راه حل های اساسی و چارچوب مشخص برای رسیدن به توافق نهایی، با گروه 1+5 با صدور بیانیه مشترک به تفاهم برسد.

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت: معتقدیم که ادامه حرکت در این مسیر و لغو هر چه سریعتر تحریم ها در مورد ایران اعم از محدودیت های اعمال شده توسط شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران و تحریم های یکجانبه بطور کامل در جهت منافع روسیه خواهد بود.

وی یادآوری کرد: ایران شریک دیرینه روسیه است و بر این باوریم که کاهش تنش ها پیرامون مساله ایران به نفع همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور خواهد بود و در نتیجه آن منفعت خواهد برد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین بر موضع کشورش در استقبال از مشارکت ایران در حل مسایل منطقه ای گفت: بر این باوریم که مشارکت کامل تهران در امور منطقه ای به تامین امنیت منطقه خلیج فارس و مناطق مجاور آن و ثبات مناطق خاور میانه و شمال آفریقا کمک خواهد کرد و کشورهای این منطقه را به وضع عادی برمی گرداند.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.