سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

تجمع اعتراضی صنعتگران هرات، در مقابل شهرک صنعتی این ولایت

شماری از بازرگانان و اعضای اتحادیه ی صنعت گران ولایت هرات در مقابل شهرک صنعتی این ولایت و بدلیل عدم دسترسی آنان به زمین های فاز چهارم، این شهرک تجمع اعتراضی کردند.

این حرکت اعتراضی حوالی ساعت ۱۰ بامداد امروز با حضور تعداد زیادی از صنعتگران و صاحبان کارخانه های تولیدی صورت گرفت.
حمیدالله خادم، رییس اتحادیه ی صنعت گران ولایت هرات می گوید که از چندی به این طرف بازرگانان این ولایت بخاطر عدم دسترسی به زمین های فاز چهارم شهرک صنعتی شاکی بوده و این موضوع سبب فرار سرمایه و همچنان کاهش انگیزه ی کار برای آنان شده است.
او گفته هم اکنون یک جریب زمین در شهرک صنعتی این ولایت ۳۰ هزار دالر قیمت دارد و این مبلغ خارج از توان پرداخت بازرگانان است.
آقای خادم تاکید کرد که برای ساخت یک شرکت، بازرگانان حداقل نیاز به دو یا سه جریب زمین دارند و عدم توجه مسوولان روی این موضوع سبب شده تا آمار سرمایه گذاری ها در این شهرک کاهش یابد.
در همین حال؛ شماری دیگر از بازرگانان ولایت هرات گفته اند که در صورت عدم توجه دولت به خواسته های شان دروازه ی شهرک صنعتی این ولایت را مسدود می کنند.
آنان گفته اند که علاوه بر این، شهرک صنعتی هرات مشکلات زیادی از جمله عدم موجودیت پاسگاه های امنیتی و ایست بازرسی های پولیس را دارا می باشد که این خود سبب کاهش سرمایه گذاری ها می شود.
از سوی دیگر؛ عبدالستار الکوزی، سرپرست اداره ی آیسا در زون غرب کشور در تماس تیلفنی به خبرنگارمان بیان کرد که زمین های شهرک صنعتی این ولایت بصورت رایگان برای بازرگانان توزیع می شود و این مبلغ روی زیر ساخت های شهرک صنعتی به مصرف می رسد.
او گفت که بر اساس فیصله ی کمیسیون عالی سرمایه گذاری کشور، پس از سال ۹۱ قیمت یک جریب زمین در شهرک صنعتی هرات ۳۰ هزار دالر تصویب شده است.
به گفته ی الکوزی؛ این مبلغ روی ساخت دیوارهای استنادی، کانال کشی ها، سیستم برق و آب، آسفالت و ساختمان سازی ها به مصرف می رسد.
سرپرست اداره ی آیسا در زون غرب افزود که هم اکنون در فاز چهارم شهرک صنعتی ولایت هرات حدود ۱ هزار جریب زمین آماده ی توزیع به بازرگانان است و آنها به تمامی متقاضیان و سرمایه گذاران این زمین ها را توزیع می کنند.
این سخنان در حالی ابراز می شود که پیش از این، مسوولان اتاق تجارت ولایت هرات گفته بودند که بر خلاف چند سال قبل، در سال ۹۳ تنها یک شرکت تولیدی در این شهرک آغاز به کار می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.