سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

رویترز: آمریکا و اسرائیل به دنبال کاهش تنش‌ها هستند

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره راهی واشنگتن شده، خبرگزاری رویترز با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی و اسرائیل، نوشته است که دو طرف به دنبال کاهش تنش در روابط خود هستند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه در آستانه سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در کنگره آمریکا، با اشاره به موضع‌گیری‌های طرفین، نوشت تل‌آویو و واشنگتن تلاش می‌کنند تنش‌های شکل‌ گرفته در روابطشان را کاهش دهند.

اظهارات دیروز جان کری وزیر خارجه آمریکا در مورد سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل، یکی از نشانه‌هایی است که رویترز می‌گوید حاکی از تلاش واشنگتن برای کاهش تنش‌هاست. آقای کری در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی، با بیان اینکه روز شنبه تلفنی با نتانیاهو در مورد ایران صحبت کرده، گفت: «روشن است که سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در ایالات متحده، مورد استقبال است. روابط ما در حوزه مسائل امنیتی با اسرائیل، اکنون نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است.»

نخست‌وزیر رژیم‌‌صهیونیستی هم روز یکشنبه پیش از ترک تل‌آویو به مقصد واشنگتن، گفته بود که «برای رئیس‌جمهور اوباما، احترام قائل» است و نهایتا روابط مستحکم آمریکا و اسرائیل، بر اختلاف نظرهای میان آن‌ها غلبه می‌کند.

رویترز پیش از این هم در گزارشی با تشریح اختلافات میان نتانیاهو و اوباما در مورد ایران، نوشته بود با وجود تمام اختلاف نظرها، در حال حاضر روابط نزدیک دو طرف در حوزه‌های کلیدی از جمله امنیت اسرائیل، مانند سابق ادامه دارد.

رویترز همچنین نوشت که بعید است اختلاف در موضوع ایران، موجب شود تا واشنگتن در مواردی چون درگیری نظامی میان اسرائیل و حماس یا حزب‌الله، تل‌آویو را کنار بگذارد.

مقامات آمریکایی پیش از این هم اعلام کرده‌اند که اختلافات سران دو طرف، ناشی از تفاوت دیدگاه در  مورد تاکتیک است، اما طرفین هیچ اختلافی در اهداف کلان ندارند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که سفرش به واشنگتن را «مأموریتی تاریخی» خوانده، روز سه‌شنبه در کنگره سخنرانی می‌کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.