سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

هماهنگی قاهره- طرابلس ضروری است

کارشناس امور راهبردی مصر تداوم حملات ارتش کشورش علیه مواضع داعش در لیبی را راه سرکوب نهایی داعش در خاک این کشور دانست.

سرتیپ «محمد عبدالمنعم طلبه» کارشناس امور راهبردی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره درباره ورود کشورش به جنگ ضد داعش گفت: حمله نیروهای مسلح مصر به مواضع داعش بلافاصله پس از نشست شورای دفاع ملی مصر صورت گرفت تا اطمینان خاطری به ملت مصر و به خصوص برادران قبطی درباره مقابله مصر با جنایت گروهک تروریستی ضد داعش باشد.

طلبه افزود: حملات مصر که با زخمی شدن بیش از پنجاه تروریست همراه بود به تلافی ریخته شدن خون شهدای مصری صورت گرفت و ارتش مصر قادر به گسترده کردن حملات است اما از بیم جان اتباع مصری مقیم لیبی باید تا حدی محتاطانه عمل کرد و گرنه ارتش مصر با عملیات نظامی زمینی در لیبی داعش را در این کشور کاملا سرکوب می‌کرد.

کارشناس مصری در عین حال حملات هوایی ارتش مصر علیه مواضع داعش در لیبی را ناکافی خواند و گفت: ارتش مصر باید با هماهنگی نیروهای ارتش لیبی بر اساس اطلاعاتی مبنی بر حضور افرادی از داعش در هر منطقه‌ای برای حملات اساسی علیه مواضع این گروهک تروریستی در لیبی اقدام کند زیرا اگر روزانه پنجاه تروریست داعش کشته شوند این گروهک تروریستی درس عبرت خواهد گرفت.

گروه تروریستی داعش اخیرا 21 شهروند مصری مسیحی(قبطی) را در ساحل طرابلس اعدام کرد و ارتش مصر نیز در واکنش به این جنایت از حملات جنگنده‌های این کشور به مواضع داعش در ساعات اولیه صبح دوشنبه گذشته در درنه لیبی خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.