سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

اتحادیه اروپا از امضا پیمانی امنیتی میان کابل واشنگتن استقبال کرد

اتحادیه اروپا از امضای پیمان امنیتی دو جانبه میان کابل – واشنگتن استقبال کرده و تمایل خود را برای ایجاد همکاری های دراز مدت با افغانستان اعلام کرد .

به نقل از ریانووستی، اتحادیه اروپا پس از نشست شورای امور خارجی این اتحادیه، ضمن ابراز خرسندی از امضا پیمان امنیتی دوجانبه میان کابل – واشنگتن،تمایل خود را برای ایجاد همکاری هایی دراز مدت با افغانستان اعلام کرده است .
گفتنی است که امضا توافقنامه امنیتی میان افغانستان و  امریکا مبنی بر تداوم حضور نیرو های بین المللی به منظور حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان و تامین امنیت در این کشور صورت گرفته است .
اتحادیه اروپا ضمن نهایی کردن آمادگی خود در جهت توافق همکاری ها و مشارکت در توسعه افغانستان تصریح کرد: این همکاری ها می تواند بر پایه و اساس گسترش روابط دراز مدت میان اتحادیه اروپا و افغانستان فراهم شود .
هدف از این توافقنامه گسترش همکاری ها میان اتحادیه اروپا و افغانستان و تقویت دموکراسی و اقتصاد این کشور است .
این درحالیست که اتحادیه اروپا در اوایل ماه اکتوبر در حدود ۱.۴ میلیارد یوور( ۱.۸ میلیارد دالر) برای سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ به منظور برقراری ثبات تقویت دموکراسی ، زراعت ، صحت در افغانستان کمک ارائه داده است .
همچنین اتحادیه اروپا از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان اسقبال کرده و بر ضرورت برگزاری انتخابات شفاف پارلمانی سال آینده در این کشور تاکید کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.