سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

دولت آینده افغانستان برای تحقق صلح با جدیت کار کند

شبکه نهادهای جامعه مدنی افغانستان برای صلح «اکسونپ» از دولت آینده این کشور خواست که برای تحقق صلح در افغانستان با جدیت کار کند.

«قاضی لودین» عضو جامعه مدنی افغانستان روز گذشته در نشستی که به مناسبت تجلیل از روز جهانی صلح در کابل برگزار شد از دولت آینده این کشور خواست که برای تحقق صلح در افغانستان با جدیت کامل کار کند.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت آینده افغانستان بتواند در راستای تحقق صلح و تأمین وحدت ملی در این کشور کار کند، چون صلح نیاز جدی شهروندان افغانستان است.

به گفته لودین تأمین صلح تنها کار دولت افغانستان نبوده بلکه مردم این کشور نیز مکلف هستند در این راستا با دولت همکاری داشته باشند.

«شاه محمد میاخیل» رئیس انستیتوی صلح آمریکا در کابل صلح را یک نیاز مبرم برای مردم افغانستان عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نظامی در این کشور باشیم که در آن زورگویی نباشد بلکه شایسته سالاری حاکم شده و از منابع داخلی و کمک‎های خارجی به طور مؤثر برای تحقق صلح استفاده شود.

شبکه نهادهای جامعه مدنی افغانستان برای صلح (اکسونپ) از سال 2005 تاکنون در راستای هماهنگی فعالیت‎های افغانستان آغاز به کار نموده و همه ساله از روز جهانی صلح تجلیل می‌کند.

دولت افغانستان چند سالی است که نهادی به نام شورای عالی صلح با ده‎ها عضو را ایجاد کرده است.

هدف از ایجاد این شورا فراهم‌آوری زمینه گفت‌وگوی دولت با مخالفان مسلح و ترغیب آنان برای مشارکت در روند صلح بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.