سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

عزم بحرین برای گسترش همکاری با ترکمنستان

به دنبال گسترش حضور دولت بحرین در ترکمنستان سفیر این کشور استوارنامه خود را تسلیم مقامات وزارت خارجه ترکمنستان کرد.

 «راشد بن سعد الدوسری» سفیر بحرین در ترکمنستان که در رأس یک هیئت سیاسی به عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان سفر کرده در محل وزارت خارجه این کشور با مقامات دستگاه سیاست خارجی ترکمنستان ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ترکمنستان روز سه‌شنبه در گزارشی ضمن تأیید مطلب فوق تصریح کرد که راشد بن سعد الدوسری سفیر آکردیته بحرین در عشق‌‏آباد که همزمان سفیر بحرین در تهران هم می‌باشد، قرار است در عشق‌آباد نیز فعالت خود را آغاز نماید.

این دیپلمات بحرینی با اشاره بر ضرورت تکمیل پایه‌های حقوقی و قراردادی میان بحرین و ترکمنستان بر عزم جدی دولت خود برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان «منامه» و «عشق‏‌آباد» تأکید کرد.

وی خواستار گسترش تعاملات دوجانبه میان دستگاه‏‌های سیاست خارجی 2 کشور شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سفیر آکردیته بحرین در عشق‏‌آباد، قرار است امروز با رئیس مجلس ترکمنستان دیدار و اصل استوارنامه خود را تسلیم وی کند.

رئیس جمهور ترکمنستان در فوریه ماه سال 2011 میلادی به منامه پایتخت پادشاهی بحرین سفر کرد و در ملاقات با همتا و مقامات عالی رتبه دولت بحرین ضمن امضای اسناد همکاری بر توسعه و گسترش همکاری‏های میان عشق‏‌آباد و منامه تأکید کرده بود.

عزم بحرین برای توسعه فعالیت در ترکمنستان در حالی است که به اعتقاد کارشناسان ترکمن، جمهوری اسلامی ایران که از ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به بحرین برای حضور در بازار ترکمنستان و کمک به این کشور برخوردار است، طی سال‌های گذشته کمتر پروژه‌هایی را در ترکمنستان اجرا کرده و فضا را برای دیگر رقبای منطقه‌ای، همچون ترکیه، امارات، عربستان و دیگر کشورهای عربی فراهم آورده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.