سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

کری :اروگوئه به خاطر تلاش برای ارتقاء صلح و دموکراسی شناخته شده است

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با رئیس جمهور اروگوئه گفت:اروگوئه کشوری است که به خاطر تلاش برای ارتقاء صلح و آزادی و دموکراسی شناخته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با رئیس جمهور اروگوئه گفت:اروگوئه کشوری است که به خاطر تلاش برای ارتقاء صلح و آزادی و دموکراسی شناخته شده است.


"جان کری" گفت: بسیار خرسندم که به "خوزه موجیکا" رئیس جمهور اروگوئه خوشامد می گویم.


ما روز گذشته با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا دیدار داشتیم و امروز نیز من فرصت داشتم تا با وی(رئیس جمهور اروگوئه) و وزرای او درباره موضوعات مختلف صحبت کنم.


وی گفت:اروگوئه کشوری است که به خاطر تلاش برای ارتقاء صلح و آزادی و دموکراسی به خصوص مبارزه با مشکلات پیش روی رشد اقتصادی و ایجاد فرصت برابر برای مردم شناخته شده است.


کری گفت:"من و رئیس جمهور (اروگوئه) و وزرای وی امروز درباره راههای ارتقاء برابری اجتماعی صحبت کردیم.ما در جریان این سفر یک یادداشت تفاهم امضاء خواهیم کرد که فردا "روبرت جاکوبسن" معاون وزیر امور خارجه (آمریکا)آن را امضاء خواهد کرد. علاوه بر این ما برای گسترش تبادلات تحصیلی در حال همکاری هستیم. اولویت باراک اوباما این است که صدها هزار دانشجو از آمریکا به اروگوئه و از اروگوئه به آمریکا بیایند.این بهترین نوع دیپلماسی و بهترین راه برای برقراری ارتباط  و بهترین راه برای افزایش فرصت ها بین دو کشور است.


جان کری گفت:ما به گفتگوها درباره  موضوعات اجتماعی ادامه می دهیم.


اروگوئه دوست قدیمی ما است و بسیار خرسندیم که رئیس جمهوراروگوئه به اینجا آمده است تا درباره افزایش روابط صحبت کنیم.


رئیس جمهور اروگوئه نیز گفت:کشور ما در حال حرکت به سمت روند انتخابات است و من فکر می کنم دولت بعدی درها را برای همکاریهای فنی -علمی باز خواهد گذاشت زیرا کشور ما نیاز به این همکاری دارد.ما در حال حرکت به سمت توسعه هستیم.صحبت درباره آزادی ،حقوق بشر و دموکراسی آسان است اما همه این‌ها نیاز به موادی دارند که جامعه ما می تواند به آن دست یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.