سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

کری: قاچاق انسان یکی از بزرگترین خطرات پیش روی جوامع امروزی است

" جان کری" وزیر خارجه آمریکا به مناسبت عید پاک بیانیه ای صادر کرد و در آن یکی از بزرگترین خطرات پیش روی جوامع امروزی را قاچاق انسان عنوان کرد.

به نقل از روزنامه بوستون گلوب، وزیر خارجه آمریکا به مناسبت عید پاک بیانیه ای صادر کرد و در آن یکی از بزرگترین خطرات پیش روی جوامع امروزی را قاچاق انسان عنوان کرد.


در این بیانیه آمده است: من به عنوان اولین وزیر خارجه کاتولیک در 33 سال گذشته، افتخار می کنم که ایالات متحده می تواند همراه با واتیکان به جنگ برخی از بزرگترین چالش‌های جهانی برود. از جمله این چالش ها که بیشترین خطر و تهدید را برای کرامت انسانی و آزادی دارد، قاچاق انسان است، آنچه که برده داری عصر مدرن امروز نامیده می شود.


پاپ فرانسیس نیز این پدیده را جنایت علیه بشریت خوانده است. قربانیان این پدیده ممکن است یک دختر جوان گرفتار در فاحشه خانه، زنی که به عنوان خدمتکار خانه به بردگی کشیده شده است، پسری که ناچار است در خیابان خودفروشی کند یا مردی که در یک قایق ماهیگیری مورد تجاوز قرار می گیرد، باشند. قربانیان این جنایت از حق زندگی دلخواه خود محروم شده اند. این جنایت همه کشورهای جهان را تحت الشعاع قرار داده است. حدود27 میلیون نفر قربانی هستند و هیچیک از دولت‌ها اقدامات کافی برای مقابله با آن به عمل نمی آورند. برده داری مدرن مثل بسیاری از چالش های دیگر قرن بیست و یکم با دیگر نگرانی های سیاست خارجی ما از نگرانی های محیطی تا ارتقای زندگی زنان و دختران و مبارزه با جنایت های سازمان یافته گره خورده است. هرکجا که فقر وجود داشته باشد ، حاکمیت قانون ضعیف باشد ، فساد فراگیر باشد و مردم نتوانند به حمایت دولت تکیه کنند، آسیب پذیری در برابر قاچاق افزایش می یابد. یکی از شرکای کلیدی ما در تلاش برای مقابله با پدیده قاچاق انسان، واتیکان و شبکه کشیشان آن است که در سراسر جهان فعالیت می کند. با همکاری می توانیم برده داری مدرن را برملا کنیم، قربانیان را شناسایی کنیم و آنها را نجات دهیم و عاملان را به پای میز عدالت بکشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.