سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

افتتاح برنامه ارتقای کارمندان مبارزه با مواد مخدر

برنامه های آموزشی ارتقای ظرفیت کارمندان ریاست تحقیق و مطالعات وزارت مبارزه علیه مواد مخدر که توسط کمپانی سارک تطبیق خواهد شد، افتتاح گردید.

به گزارش وزارت مبارزه با مواد مخدر، در افتتاح این برنامه، داکتر محمد عثمان فروتن رییس عمومی پلان و پالیسی، هلینا کاکر رییس تحقیق و مطالعات، محمد حنیف دانشیار رییس اطلاعات و ارتباط عامه، حسیب الله صافی رییس منابع بشری، کارمندان و مشاورین ریاست تحقیق و مطالعات وزارت مبارزه علیه مواد مخدر حضور داشتند.

در نخست هلینا کاکر رییس تحقیق و مطالعات شرکت کنندگان را خوش آمد گفت و افزود: از تاسیس ریاست تحقیق و مطالعات یک سال و شش ماه می گذرد، در این ریاست تلاش های زیادی را در راستای زمینه سازی و برنامه ریزی همه جانبه ایجاب می نماید تا دستاوردهای قابل ملاحظه داشته باشد. از این جهت به اساس ضرورت برنامه هایی را جهت ارتقای ظرفیت کارمندان این ریاست ترتیب نمودیم که پول آن توسط سفارت انگلستان تادیه و پس از پروسه رقابت آزاد کمپانی سارک برنده تطبیق این برنامه آموزشی گردید.

خانم کاکر در ادامه سخنانش اضافه نمود: این برنامه آموزشی توسط اشخاص متخصص به سطح ماستری و داکتری پیش برده می شود، مدت یک ماه دوام خواهند نمود و مصصم هستیم تا بیشترین استفاده را از این برنامه آموزشی داشته باشیم.

سپس داکتر محمد عثمان فروتن رییس عمومی پلان و پالیسی روی نقش و اهمیت تحقیق در عرصه مبارزه علیه مواد مخدر معلومات ارایه نموده گفت: تمام اسناد به هر اندازه که مبتنی بر شواهد و تحقیق عملی باشد به همان اندازه موثر می باشد. از این جهت به ابتکار رهبری وزارت این ریاست ایجاد گردید و با وجود جدید التاسیس بودن این ریاست، مسوولین این ریاست گام های ارزنده ی را برداشته اند و امید وارم که بعد از تطبیق این برنامه گزارش سال گذشته را بهتر و نتیجه بخش نشر کنیم.

وی افزود: متودولوژی تحقیق در تمام کشورها یکسان می باشد و اگر کارمندان و مسوولین ریاست تحقیق با جد و جهد فراوان بطور متعهدانه عمل کند بدون شک دستاوردهایی خواهد داشت.

پس از آن ،حسیب الله صافی رییس منابع بشری ضمن سپاس گذاری از تدویرکنندگان این برنامه خطاب به کارمندان ریاست تحقیق و مطالعات، گفت: از این فرصت استفاده اعظمی کنید، اگر این برنامه ها را شما بطور خصوصی پیش ببرید شاید توان پرداخت پول آن را نداشته باشید. وی در ادامه سخنانش از کمپانی سارک، کمپنی تطبیق کننده برنامه های آموزشی ارتقای ظرفیت خواست که با وزارت همکاری جدی و همیشگی داشته باشد.

در آخر محمد حنیف دانشیار رییس اطلاعات و ارتباط عامه برنامه های آموزشی را با اهمیت و موثر عنوان نمود و گفت: تحقیق و مطالعات ارتباط مستقیم با موثریت برنامه های مبارزه علیه مواد مخدر دارد. اطلاع رسانی زمانی موثریت دارد که به اساس مطالعات دقیق مبتنی بر معیار تحقیق صورت گیرد.

در ادامه وی افزود: کدام شیوه ها، کدام گزینه ها، در کدام موقعیت ها تاثیر گذار است همه برمبنی تحقیق تتشخیص می گردد. همین طور تاثیرگذاری بخش های تنفیذ قانون و معیشت بدیل که پایه های اصلی مبازه با مواد مخدر را تشکیل می دهد فایده و اثر آن مربوط به تحقیق و مطالعات دقیق می باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.