سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

آغاز پروسه کانکور در پنج حوزه ولایت بلخ

محمدعثمان بابری معین علمی وزارت تحصیلات عالی در مورد چگونگی برگزاری این امتحان به رسانه ها گفت: " این امتحان در پنج حوزه و به مدت سه روز برگزار می شود که به تعداد ۲۵۳۰۰ داوطلب در یک فضای سالم با هم رقابت می کنند".

امتحان کانکور در بلخ برگزار شد و این آزمون در پنج حوزه و به مدت سه روز در این ولایت ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ محمدعثمان بابری معین علمی وزارت تحصیلات عالی در مورد چگونگی برگزاری این امتحان به رسانه ها گفت: " این امتحان در پنج حوزه و به مدت سه روز برگزار می شود که به تعداد ۲۵۳۰۰ داوطلب در یک فضای سالم با هم رقابت می کنند".
وی حوزه های پنج گانه برگزاری این آزمون را قرار ذیل اعلام کرد:
" حوزه اول- دانشگاه بلخ، حوزه دوم و سوم دانشگاه جدید بلخ که خارج از شهر قرار دارد. حوزه چهارم دانشکده تعلیم و تربیت و حوزه پنجم آن مکتب سلطان راضیه می باشد".
وی در پاسخ به اعتراض عده ای که مدعی گم شدن کارت های شمولیت شان در امتحان بودند، چنین توضیح داد که شاید بدلیل زیاد بودن متقاضیان، این کارت ها مفقود شده و یا ممکن است؛ اصلا از وزارت تحصیلات عالی نیامده و یا امکان دارد که این افراد مشکل اداری داشته باشند.
برگزاری امتحان کانکور همواره در افغانستان با جنجال همراه بوده و امسال به دلایل مختلف از جمله تقلب سازمان یافته و فروش جواب سوال ها در چندین ولایت لغو و یا باطل اعلام گردیده است.
در تازه ترین مورد برگزاری این آزمون، در هرات بود که به دلیل پیش فروش شدن سوالات و جواب آنها، این پروسه از طرف کمیته برگزاری امتحانات، لغو و زمان برگزاری آن به وقت دیگری موکول شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.