سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

تاسیس دفتر همکاری راهبردی افغانستان و پاکستان به دستور اوباما

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دستور تاسیس دفتر همکاری راهبردی برای رسیدگی به مناسبات این کشور با افغانستان و پاکستان صادر کرد.

به نقل از خبرگزاری شین هوا ، وی در حالی دستور تاسیس چنین دفتری را صادر کرد که بیشتر نظامیان آمریکایی و نظامیان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) قرار است تا پایان امسال از خاک افغانستان خارج شوند.


به موجب دستور اجرایی اوباما، « دفتر همکاری راهبردی افغانستان و پاکستان » با رویکرد حمایت از نهادهای فدرال آمریکا در جهت تسهیل « همکاری راهبردی » بین آمریکا و افغانستان و پاکستان، تقویت امنیت و ثبات در افغانستان و پاکستان ، و فراهم کردن زمینه برای « حضور دیپلماتیک عادی » آمریکا در هر دو کشور، تاسیس خواهد شد و زیر نظر وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت خواهد کرد.


واشنگتن خواستار آن است که اسلام آباد به تسهیل آشتی دولت افغانستان و گروه شورشی طالبان در چارچوب تلاش‌ها برای برقراری ثبات در افغانستان در پی خروج نظامیان خارجی از این کشور کمک کند.


به موجب حکم رئیس جمهور آمریکا، یکی از وظایف « دفتر همکاری راهبردی افغانستان و پاکستان»، ایجاد هماهنگی برای کاهش فعالیت‌های غیرنظامی و همچنین شمار کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا در افغانستان است.


« دفتر همکاری راهبردی افغانستان و پاکستان» شعبه هایی در واشنگتن، پاکستان و افغانستان خواهد داشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.