سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

جان کری : مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیها افزایش یافته است

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه در پاریس اعلام کرد مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیها افزایش یافته و همه مشکلات اصلی روی میز قرار دارد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، کری پس از گفتگو با خالد بن حمد العطیه وزیر امور خارجه قطر و همچنین نمایندگانی از اتحادیه عرب در پاریس گفت اسرائیلیها و فلسطینیها از زمان ازسرگیری مذاکرات صلح در ژوئیه گذشته تاکنون 13 بار دیدار کرده اند که سه دیدار آن در چهار روز گذشته انجام شده است. 
وی تاکید کرد : مذاکرات افزایش یافته و همه مشکلات اصلی روی میز قرار دارد و شاید سرعت مذاکرات بیشتر نیز بشود.
 کری که معمار مذاکرات مستقیم بین اسرائیلیها و فلسطینیها پس از حدود سه سال توقف به شمار می آید دوشنبه انجام دیدارهایی را در اروپا آغاز کرد. 
وی در پاریس با سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی و کمیته پیگیری ابتکار صلح عربی نیز دیدار کرد.  وی چهارشنبه نیز مذاکراتی را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انجام خواهد داد. 
آمریکاییها از ژوئیه گذشته نظارت بر مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطینیها را برعهده دارند. 
کری افزود : بر کسی پوشیده نیست که روند این مذاکرات دشوار است ، اسرائیلیها و فلسطینیها رهبرانی دارند که این چالش را به خوبی درک می کنند.
وزیر امور خارجه قطر نیز گفت اتحادیه عرب درباره گسترش شهرک سازیهای اسرائیل در سرزمینهای اشغالی فلسطینی نگران است.  العطیه افزود : ما درباره مشکل غزه و بی فایده بودن انزوای غزه گفتگو کردیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.