سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

اوباما: نارضایتی‌ و فرسودگی مردم آمریکا قابل درک است

رئیس جمهوری آمریکا در نطق هفتگی خود با اشاره به کشمکش‌های سیاسی بر سر تصویب بودجه خطاب به مردم کشورش گفت: نارضایتی و فرسودگی شما از آنچه که در واشنگتن می گذرد کاملا قابل فهم است.

 به نقل از سی ان ان، باراک اوباما در نطق هفتگی خود با اشاره به تعطیلی دولت فدرال و تنشهای سیاسی میان دو حزب حاکم گفت: این برای اولین بار نبود که این کشمکشهای سیاسی برنده ای در پی نداشت.

اوباما افزود: درست در زمانی که کشور و اقتصاد آمریکا نیاز به رشد بیشتر و اشتغال بیشتر دارد بحران ساختگی در دو هفته گذشته واقعا به رشد اقتصادی و ایجاد شغل در آمریکا آسیب رساند.

اوباما خطاب به مردم کشورش گفت: نارضایتی‌ها و فرسودگی‌های شما از آنچه که در واشنگتن می‌گذرد کاملا قابل فهم است و هرگز تا این حد فرسایشی نبوده است.

اوباما اگر چه همانند دفعات قبل در اظهاراتش جمهوریخواهان را مستقیما مسئول تعطیلی دولت فدرال و بن بست سیاسی خطاب نکرد اما در نطقش به بیان دستور کار خود در آینده پرداخت و  از کنگره آمریکا خواست تا به بودجه ای که موجب رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد رای دهند و همچنین به سمت اصلاح قانون مهاجرت حرکت کنند.

براساس این گزارش، حصول این خواسته‌ها برای رئیس جمهور چندان آسان نیست. کنگره طی 4 سال گذشته هیچ بودجه ای تصویب نکرده و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه فاصله زیادی با دیدگاه‌های یکدیگر بر سر بودجه دارند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: هیچ انتخابی بین رشد اقتصادی و تصویب بودجه نیست. ما به هر دو نیاز داریم. ما دچار اشتباه می‌شویم اگر بودجه ما بر آنچه که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم تمرکز نداشته باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.