سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

پاکستان میزبان بیش از دو میلیون پناھنده افغان

وزیر امور ھماھنگی ایالات و مناطق مرزی پاکستان اعلام کرد که این کشور میزبان بیش از دو میلیون نفر از پناھندگان افغانستان در مناطق مختلف پاکستان است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، عبدالقادر بلوچ روز یکشنبه در نشستی با جماھیر انوری، وزیر امور پناھندگان افغانستان در اسلام آباد گفت که حدود یک میلیون و ۴۰۰ ھزار پناھنده تاکنون ثبت نام نشده اند و یک میلیون و ۶۳۰ ھزار نفر مهاجر ثبت شده متعلق به افغانستان در پاکستان بسر می برند.
دولت پاکستان 4 اسد با انقضای مدت اقامت قانونی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از پناهندگان افغان تصمیم گرفت تا حضور این پناهندگان را به مدت دو سال و نیم دیگر (تا سال ۲۰۱۵) تمدید کند.
وزیر امور مناطق مرزی پاکستان با اشاره به اینکه ده ها ھزار آواره افغان ھم اکنون در شھر بندری کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان سکونت دارند؛ افزود: کارت ھای جعلی ھویت پناھندگان افغانستان از طریق سیستم انگشت نگاری مشخص و افراد ثبت نشده شناسایی خواھند شد.
وی خاطرنشان کرد: پاکستان ھرگز پناھندگان افغان را برای بازگشت به کشورشان مجبور نمی کند زیرا قوانین بین المللی و دولت پاکستان خواستار بازگشت داوطلبانه این پناھندگان به افغانستان ھستند.
به گفته این مقام پاکستان، دولت اسلام آباد لایحه ای را برای بررسی اقامت اتباع خارجی در این کشور تدوین و برای عملی کردن آن از این پس اقداماتی صورت خواهد داد، پیش از این نیز نشست ھای جامعی برای حل این موضوع توسط مسوولان پاکستانی برگزار شده بود.
دولت پاکستان قرار است طی ماھهای آینده تا پایان امسال کارت ھای ھویت جدید برای پناھندگان ثبت شده افغانستان را صادر کند که طی این اقدام پناھندگان می توانند تا دو سال و نیم دیگر در پاکستان اقامت داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.