سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

لیبرمن: عملی شدن توافق مسکو-واشنگتن به نفع اسرائیل است

رئیس کمیته امور دفاعی و روابط خارجی پارلمان رژیم‌ صهیونیستی هرچند نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه را خوب توصیف کرد، اما گفت اسرائیل قصد ندارد کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی را تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، یک روز بعد از آنکه «سرگی لاوروف» و «جان کری» وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مورد چارچوب اجرای طرح نظارت بین‌المللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه به توافق رسیدند، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق اسرائیل ضمن استقبال از این طرح، آن را برای اسرائیل «بسیار خوب» توصیف کرد. با این حال وی گفت پارلمان اسرائیل اجرای کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی را تصویب نمی‌کند.

رژیم‌صهیونیستی که تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه است، بنا بر اسناد سازمان سیا، برنامه فعال و ذخایر گسترده‌ای از تسلیحات شیمیایی نیز در اختیار دارد. اسرائیل از معدود رژیم‌‌هایی است که کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی را امضا نکرده یا آن را اجرایی نکرده‌اند. رژیم‌صهیونیستی هرچند که این کنوانسیون را امضا کرده، اما آن را در پارلمان تصویب و اجرایی نکرده است.

لیبرمن که صبح امروز با رادیو ارتش گفت‌وگو می‌کرد، با ادعای اینکه اسرائیل همواره در خطر است، گفت فعلا تصمیمی برای بررسی اجرای کنوانسیون سازمان ملل وجود ندارد. به گفته وی، تنها زمانی که خاورمیانه به «خاورمیانه جدید» تبدیل شود، اسرائیل حاضر است به صورت رسمی به این کنوانسیون بپیوندد.

وی در مورد توافق اخیر مسکو-واشنگتن هم گفت: این توافق با سوریه برای اسرائیل خوب است، اما آزمون اصلی در نحوه اجرای آن است.

لیبرمن که در حال حاضر ریاست کمیته روابط خارجی و امور دفاعی پارلمان اسرائیل را نیز بر عهده دارد، همچنین گفت که این توافق قابلیت اجرایی دارد، اما مسئولیت اصلی بر عهده دولت سوریه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.