سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

«لاوروف» و «جمیل» امروز با موضوع «ژنو ۲» دیدار می‌کنند

معاون نخست‌وزیر سوریه امروز با هدف تبادل نظر در مورد اجلاس «ژنو ۲» با وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیو صدای روسیه، «قدری جمیل» معاون نخست‌وزیر سوریه که به مسکو سفر کرده، امروز با «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار می‌کند. بنا بر اعلام سخنگوی لاوروف، در این دیدار در مورد اجلاس «ژنو ۲» بحث و تبادل نظر خواهد شد.

روسیه در تلاش است تا اجلاس ژنو ۲ را با حضور نمایندگان دولت سوریه برگزار کند، اما کشورهای غربی هنوز نتوانسته‌اند با مخالفان دولت سوریه برای حضور در این نشست به توافق برسند و همین امر برگزاری این نشست را در ابهام قرار داده است. همچنین هنوز مشخص نیست که کدام کشورها قرار است برای شرکت در این نشست دعوت شوند.

با وجود آنکه دولت سوریه بارها آمادگی خود را برای حضور در این نشست بین‌المللی اعلام کرده، اما اختلافات داخلی در میان گروه‌های مختلف مخالفان دولت سوریه موجب شده تا این گروه‌ها نتوانند در مورد حضور در این نشست تصمیم‌گیری کنند.

در حالی که روسیه بر ضرورت حضور ایران در این نشست تاکید کرده، آمریکا و چند کشور غربی با این امر مخالفت کرده‌اند.

رادیو صدای روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشته است که این اجلاس در بهترین حالت در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می‌شود. این در حالی است که منابع رسانه‌های غربی دیدگاهی منفی‌تر دارند و اعلام کرده‌اند که احتمال اینکه این نشست در سال جاری برگزار شود، تقریبا صفر است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.