سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

طالبان: مذاکره با اپوزیسیون آری، با دولت کنونی خیر !؟

اینکه آمریکا بعد از اعتراض شدید دولت کابل عقب نشینی کرد و پرچم و لوحه طالبان را از دفتر قطر پایین کشیدند، این عقب نشینی یک روی سکه است.

یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان در گفتگو با جهان اسلام، پائین کشیدن پرچم طالبان تا نیمه و برداشتن لوحه امارت اسلامی را یک روی سکه دانست و گفت: روی دیگر سکه چیزی دیگریست و طالبان بین خود در حال مذاکره هستند که باید چه کار کنند.
قربانعلی عرفانی؛ عالم برجسته افغانستان به خبرنگار جهان اسلام گفت: طالبان با عزم قاطع اعلام کرده که با دولت کابل هرگز مذاکره نمی کنیم، حتی حاضریم با اپوزیسیون مذاکره کنیم اما با دولت گفتگو نمی کنیم. این نشان دهنده اینست که قضیه چیز دیگریست.
وی درباره دست داشتن آمریکا در روند مذاکرات صلح با طالبان گفت: وقتی کرزی مذاکره پیمان امنیتی را به تعویق می اندازد که باید دولت کابل با طالبان به طور مستقیم مذاکره کند، اوباما قبول می کند، منتهی می گوید که طالبان حاضر نیست، ما آنجا دست امریکا را می بینیم که یا می خواهد برای کرزی دولت بدیل جور کند و یا اینکه افغانستان را تجزیه کند، چون یکی از شیوه امریکا تجزیه کشورهاست که در حال حاضر این زمزمه تجزیه در افغانستان هم مطرح است. بنابراین فکر کنم پایین اوردن پرچم یا لوحه از دفتر قطر کل قضیه نیست که انجا تمام شده باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.