سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

طالبان:‌ خود آمریکائها ما را مجبور به جنگ کردند؛ ‌ما در خانه خود بودیم

اگر امریکا در سال ٢٠٠١ جنگ افغانستان را راه نمی انداخت، نمی توانست برای حضور در منطقه بهانه ای داشته باشد، لذا امریکا دنبال ایجاد ناامنی و اقدام نظامی بود.

بنا بر گزارش جهان اسلام، طبق نظر کارشناسان مسائل افغانستان، آمریکا می توانست با طالبان حتی قبل از حمله به افغانستان در سال ٢٠٠١ گفتگو انجام دهد و از طریق گفتگو مشکل حل شود و نیازی به لشکر کشی نبوده که هزاران افراد بیگناه کشته شدند خود امریکا نیز متحمل تلفات و خسارت اقتصادی زیادی شده است و الان بعد از ١٢ سال امریکا با همان طالبان گفتگو انجام می دهد که مصمم بوده انها را از بین خواهند برد.
بنا بر این گزارش، یکی از رهبران طالبان اقای ارسلان رحمانی که الان کشته شده است ، به بنده گفته بود که ما بعد از استقرار دولت کابل به اقای کرزی گفتیم که دیگر دست از جنگ کشیدیم و به خانه های خود می رویم، اما همین امریکا طالبان را از خانه های خود بیرون کشیدند و انها را کشتند، دستگیر کردند و انها را مجبور کردند که به کوهها پناه ببرند و جنگ را اغاز کنند.
لذا سیاست امریکا برای اهداف منطقه ای همین بوده که جنگ ادامه داشته باشد، ولی اگر ان زمان صلح و ثبات بوجود می امد، دیگر نیازی به حضور امریکا نمی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.