سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

اعلام وفاداری شش فرمانده تحریک طالبان به دولت اسلامی ابوبکر البغدادی

شش نفر از فرماندهان گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان از جمله "شاهد الله شاهد" سخنگوی این گروه، وفاداری خود را به دولت اسلامی ابوبکر البغدادی اعلام کردند.

"شاهد الله شاهد" در بیانیه ای گفت: او به همراه پنج نفر از رؤسای تحریک طالبان در مناطق مختلف وفاداری خود را به دولت اسلامی اعلام می کنند. در این بیانیه به زبان عربی و اردو آمده است: ما به تمام تصمیمات و دستورات امیرالمومنان ابوبکر البغدادی وفاداریم و اطاعت از او را واجب می دانیم.
شاهد الله گفت که او به همراه امیر تحریک طالبان درمنطقه اوراکزئی سعید خان، رئیس بخش منطقه کرم ایجنسی دولت خان،  رهبر تحریک طالبان در منطقه خیبر فاتح گل زمان، رهبر تحریک طالبان در پیشاور مفتی حسن و رئیس تحریک طالبان در هنگو خالد منصور، اعلام بیعت خود را با ابوبکر البغدادی آل قریشی الحسینی منتشر می کنیم.
سخنگوی تحریک طالبان تاکید کرد که این بیانیه از سوی این شش فرمانده اعلام شده است و گروه تحریک طالبان در این موضوع نقشی ندارد. او اضافه کرد که رئیس تحریک طالبان "ملا فضل الله" حمایت خود را از "ابوبکر البغدادی" اعلام کرده است، اما تا به حال در مورد وفاداری به داعش بیانیه ای را منتشر نکرده است.
شاهد الله شاهد در ادامه گفت که تا به حال سه بار بیعت خود را به البغدادی اعلام کرده است و برای چهارمین باراست که او و همکارانش وفاداری خود را به رئیس دولت اسلامی اعلام می کنند.
"عبدالمالک بلوچ" سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان که عالی ترین مقام دولتی در این ایالت است، روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نمی توان احتمال حضور عناصر گروه تروریستی - تکفیری داعش را در این ایالت جنوب غربی پاکستان رد کند.
وزارت امور خارجه پاکستان پیشتر حضور عناصر و اعضای گروه تروریستی داعش در خاک این کشور را رد کرد و گفت: هیچ گزارش رسمی مبنی بر حضور چنین افرادی در خاک پاکستان دریافت نشده است.
اخیرا و به دنبال انتشار برخی گزارش ها مبنی بر احتمال وقوع حملات گروه تروریستی داعش در پاکستان و یا احتمال نفوذ تفکرات افراطی این گروه تروریستی در این کشور، دولت اسلام آباد، همه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این کشور را به هوشیاری کامل فرا خواند.
روزنامه "امت" شهر کراچی روز یکشنبه گذشته در گزارشی نوشت: دولت اسلام آباد برای جلوگیری از این خطر و احتمال همکاری برخی از گروه های تندرو با داعش، به همه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه های مجری قانون، دستور داد که نسبت به هرگونه تحرک مشکوک هوشیار بوده و برخورد کنند.
همچنین ماه گذشته برخی رسانه های معتبر پاکستان گزارش دادند که تعدادی از افراد متعلق به گروه تروریستی داعش اقدام به توزیع کتابچه هایی در بخش های از ایالت خیبرپختونخوا و مناطق قبایلی شمال غربی پاکستان به ویژه در اردوگاه های آوارگان افغانی کرده اند.
در این کتابچه ها که با هدف تبلیغ برای داعش و جلب حمایت از این گروه تروریستی توزیع شده است، از ساکنان مناطق یاد شده خواسته شده که از داعش در سوریه و عراق حمایت کنند.
"تسنیم اسلم" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان 13 شهریور (ماه گذشته) در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر وجود گزارش هایی حاکی از حضور عناصر گروه تروریستی داعش در شمال غرب پاکستان و واکنش اسلام آباد در صورت صحت این اخبار، گفت: من هم گزارش برخی رسانه ها را در باره توزیع جزوه ها و کتابچه هایی از سوی عوامل منتسب به داعش در ایالت خیبرپختونخوا شینده ام، اما هنوز شواهدی که ثابت کند این عناصر در خاک پاکستان حضور یافته اند، دریافت نکرده ایم.
وی داعش را یک گروه تروریستی دانست و تاکید کرد: موضع پاکستان در قبال تروریسم و هر گونه گروه تروریستی کاملا روشن است. پاکستان و مردم بی گناه کشور از قربانیان اصلی تروریسم هستند. "تسینم اسلم" گفت که ارتش پاکستان در حال مبارزه و جنگ تمام عیار علیه تروریست ها به ویژه در منطقه وزیرستان شمالی است. پاکستان موضعی محکم و سخت در قبال همه تروریست ها دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.