سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

سرزمین افاغنه

آخرین اخبار در رابطه با کشور من افغانستان

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فنلاند

رسانه های محلی فنلاند از برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک در غرب این کشور با حضور ‌۲۳۰۰ نیروی نظامی فنلاندی و ۱۸۵ نیروی نظامی آمریکایی که از امروز آغاز می شود، خبر دادند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به رغم آنکه کشورهای اروپای شمالی همچنان درگیر یک بحث ادامه دار پیرامون عضویت خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند،‌ رسانه های محلی فنلاند اعلام کردند که یک رزمایش نظامی مشترک با حضور نیروهای نظامی آمریکا و فنلاند روز دوشنبه در غرب این کشور برگزار می شود.

شبکه رادیو و تلویزیون دولتی فنلاند (ییل) گزارش داد که این رزمایش نظامی در نزدیکی روستای «نینیسالو» در فنلاند با حضور ۲۳۰۰ نیروی نظامی فنلاندی و ۱۸۵ نیروی نظامی آمریکایی و همچنین صدها فقره سخت افزار نظامی از جمله بیست وسیله نقلیه زرهی «استرایکر» برگزار می شود

سرهنگ دوم «پکا پورتونن» که مسئولیت نظارت بر این رزمایش نظامی را برعهده دارد، به این شبکه خبری گفت که این رزمایش مشترک به نیروهای نظامی دو کشور فرصتی برای آموختن از یکدیگر می بخشد. وی همچنین حضور سربازان ناتو در خیابانهای فنلاند را رد کرد.

پورتونن در ادامه سخنان خود افزود: «برنامه زمانی برای اجرای این رزمایش بسیار فشرده است. در واقع، نیروهای نظامی دو کشور نمی توانند محل رزمایش را ترک نمایند و وقت آزاد نخواهند داشت».

گفتنی است که این رزمایش نظامی مشترک بحث و جدل بسیاری را در کشور فنلاند به راه انداخته است. این کشور اروپای شمالی به رغم افزایش فشار و ادعاهای ناتو مبنی بر وجود تهدید از جانب شرق،‌ موضع بی طرف خود را حفظ کرده است. نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط دولت فنلاند در هفته گذشته نشان داد که ۵۵ درصد از مردم فنلاند با پیوستن این کشور به ناتو مخالف هستند و تنها ۲۲ درصد نظر موافق دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.